torsdag 11 januari 2018

Nytt år, nya tag!


Nya tag ja, det är det tänkt att det skall bli :)

Hösten försvann i en blinkning och jag hann inte alls med. 
Under adventstiden spenderade jag mera tid på jobbet än hemma och när julen kom gjorde vi inget annat än "låg" på soffan och slöade framför TV:n, men det var också skönt att inte behöva tänka på att man borde eller måste göra något.

Nu är vi inne på nytt år och suget efter att renovera har kommit tillbaka. 
Tanken är att under våren skall vi få klart TV-rummet och så skall vi äntligen ta i tu med vårt klädrum som verkligen behövs. 

När våren, förhoppningsvis en tidig vår, kommer så är det igen utearbete som gäller. Förra sommaren hade jag en lång lista på vad som skulle göras men inte ens hälften blev gjort pga värmen som aldrig infann sig. Så den listan med arbeten finns kvar.

Skulle ju också vara riktigt trevligt om vi fick alla plank med portar gjorda i sommar. Andra arbeten som skulle vara roligt att få gjort är att byta ut alla fallfärdiga dörrar på uthuset men det kräver att vi lyfter upp det till vågrät position :) vilket kanske inte är realistiskt att tro att vi kommer att ha tid med.

Ja och så är det ett annat stort arbete i trädgården jag har framför mig i år. Nämligen att flytta odlingslådorna och fixa gångar och nya odlingar. Vi kommer att få nya grannar och i och med det kommer eventuellt deras byggnader att skugga mina odlingar så nu har jag tänkt om hela trädgårdshörnan! 
Men det är arbete som är roligt och avstressande så det skall bli hur roligt som helst att få börja på med det!

Det största och bästa är att i år skall vi börja på glasverandan! Äntligen!
Det är inte meningen att den skall bli klar i år men helst skulle vi få gjort så mycket att "källaren" är murad, golvet gjutet och eventuellt har vi kommit så långt att stommen är klar till hösten och vi kan lägga taket i höst.

Ifall vi inte hinner få klädrummet klart före värmen kommer i vår så fortsätter vi med det i höst. Vi har ju liksom en ganska så flyktig tidtabell på det hela.

Puh, det blev en lång lista, får se hur det går ;)

Rapportering från arbetet dyker förhoppningsvis upp här med jämna mellanrum!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar