lördag 28 oktober 2017

TV-rummets sista vägg

Nu har jag äntligen kommit i mål med den sista väggen i TV-rummet!
Den vägg som jag skålat ut så att vi skall få alla el-rör gömda. 


Skålningen gjorde jag redan i somras. Fanerskivorna som skall upp på väggen mätte jag också ut i somras, men det är först nu som vi har haft tid att såga till dem så att jag har kunnat skruva upp dem på väggen! 
Men först tätade jag springorna mot ytterväggen med lindrev.


Skruvade också fast lite horisontala stöd för fanerskivorna.


Lite hjälp från den äldre sonen behövdes för att få upp den stora skivan.


I hörnet går alla el-rör upp till vinden och här stannade arbetet av en stund för att vänta på att gubben skulle få de sista data kablarna kopplade och vi kunde sätta de två sista skivorna på plats.


När skivorna var på plats var jag snabbt där med makulatorpappret :) Fixade till skivorna i skarvarna och klistrade fönsterpappers bitar på skarvarna och skruvhuvuden. Sen vara det bara att "tapetsera". Kokade mjölklister också den här gången, det har funkat så bra hittills.
Det var inte många timmar jag behövde för att få hela väggen tapetserad.


Nu är alla väggar i TV-rummet klara och nästa projekt är att pappra taket och efter det kan vi äntligen tapetsera med den slutliga tapeten :)

Får se om det blir till jul!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar