torsdag 7 september 2017

Krusiduller


När jag studerade arkitektur ritade jag av exempel på olika dekorationer från olika tidsperioder på ett skisspapper. Skisspappret har jag haft uppspänt på en pappskiva i många år och det är bara tur att det tunna skisspappret inte har gått sönder mera än det har. 
Nu äntligen har jag fått tekningen insatt i ram och den vackra teckningen är sparad för framtiden :)


"Taget från `Arkitektur stilhistoriskt bildlexikon´ (Lars Olof Larsson) Wilfred Koch" en bok som ingick i läroplanen.


Många intressanta och vackra "krusiduller" som jag fortfarande fascineras av och kan studera långa stunder. Det finns så många fina detaljer och jag har inte kunnat bestämma mig för en favorit, de är alla så vackra!


Intressanta exempel på bårder och friser.


När jag studerade använde vi skisspapper och olika tjocklekar på bläckpennor när vi skissade upp våra projekt. Här har jag använt en mycket tunn penna så att alla detaljer skall synas.


Jag hade ett ritbord av glas och kunde belysa det underifrån och då var det lättare att rita av.

Ibland saknar jag att jobba med papper och pennor istället för datorskärm och mus! 
Det kändes så mycket mera "på riktigt" med pennor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar