fredag 4 december 2015

Julbock av granris


Här om kvällen var jag på bockklädar kväll!
Varje år i några år nu är vi ett gäng som träffas och kläder en julbock i trä. 
Jag var så ivrig att komma i gång att jag glömde att fota bocken före han fick "kläder" :)
Stommen på min är gjord av vedträn med horn av tjock järntråd.


Min är ganska liten, jag köpte den färdigt påklädd på en julbasar för några år sedan och sedan dess har jag klätt den själv. Man surrar fast grankvistar med järntråd på stommen och efter någon timme har man en söt liten julbock!


Här står de klara!
Min syster var också med för att klä sin julbock, hennes är mycket större än min och av en lite annan modell :) 
Jag brukar ännu före jul dekorera hornen med röda band och så sätter jag en ljusslinga i den så att den lyser upp vid ingången och välkomnar alla gäster.


Här är alla deltagares julbockar, 6 st stora och så min lilla i mitten :)


Fotade en ännu större variant när jag var i jobb i Vasa. Fin den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar