torsdag 16 mars 2017

Loppis fynd


Ett loppisfynd jag inte visat tidigare är denna fina ställning för garn- eller trådrullar. 
Vet inte om den har något speciellt namn men man förvarade garn eller tråd på rullarna och antagligen var ställningen en dekoration och inte ett föremål som användes varje dag för den är väldigt fint snidad med många detaljer och fortfarande hel förutom ett ben som har trillat bort :)


Den har ben så den kan stå på ett bord medan man använder garnen men det finns också ett handtag så att den kan hängas på väggen. 

När jag köpte den saknades alla stänger som rullarna skall hänga på så jag har vridit ihop nya av najtråd :) En del rullar saknades också men jag hittade några i mormors gömmor så jag fick ihop 8st som alla var hela. 


Jag har rullat spetsar och band på mina rullar. Jag brukar köpa några meter spets och band ifall jag hittar fina och här får de synas på ett vackert sätt :)

2 kommentarer:

  1. Todella ihana löytö! Tuo puna-valkoinen tapetti on tosi kaunis. Kenen mallistoon se luuluu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anteeksi että kesti näin kauan antaa sinulle vastauksen. Tapetti on Duron tapetti, mallisto Gammalsvenska ja nimi Soltorp. Yritin etsiä sitä mutta vaikuttaa siltä että sitä ei enää saa :(

      Radera