onsdag 2 mars 2016

Lampor


I mina gömmor finns denna låda, fylld med diverse lampor.


Av denna finns det två stycken och jag har funderat lite på att de kanske skall bli lampor i wc:n vid spegeln. Vi ropade in dem på auktionen som hölls i granngården det året vi köpte huset. Nya el-trådar behöver dras i dem och så skulle jag behöva hitta några messingsskruvar om fattas.


Alla delarna ihopsatta :)


En annan lampa som finns i låda är den här mini sotarlampan. Den är inte gammal eller så utan är en lampa som gubben hade en gång i tiden gett sin mormor och morfar i julklapp och nu har den kommit tillbaka till oss. Vet inte var den skall hänga men vi hittar nog en plats åt den i något skede :)


Den här köpte jag på loppis för länge sen, tyckte om den röda färgen. Mina föräldrar har en likadan men med vit hatt, kanske det var därför jag köpte den. I fjol hittade jag en till likadan på en loppis men köpte inte den, funderade då ifall de skulle bli lampor i vår hall, men det blev ett par andra som jag redan hade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar