måndag 4 maj 2015

Långhelg


Här har vi haft några dagar med varma vindar och soligt väder. Blomlandet har riktigt exploderat av grönska och nu blommar det :) 

Vet inte vad denna växt heter men den doftar otroligt gott! 
Plantan har jag vårdat ömt under många år. Min mamma hade den i sitt blomland redan när jag var liten och när hon ändrade om till barrväxter tog jag hand om en liten planta som sedan har fått flytta med mig vart än vi har flyttat. Nu har den fått växa på samma ställe i 3 år och växt tilll sig ordentligt :) 
När den blommar då är det vår!


 Helgen spenderade vi på sommarstugan och firade vappen där. 
På väg hem hämtade vi hem lite grejer vi har haft i förvar hos släktingar. Bland annat ett skåp som min mammas morbror snickrat.


Just nu står det i vårt sovrum men det skall så småningom flyttas till sin plats i hallen var gubbens arbetsbord står för tillfället. Hans arbetsbord kommer sen att flytta till biblioteket när vi kommer så långt i vår renovering :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar