onsdag 21 januari 2015

Nya kläder åt en gammal stol


Flyttade om lite i hallen och behövde en stol. 
Hade en väntandes på vinden. Stolen har jag fyndat för länge sen på Saluhallen i Vasa när ett av konditorierna där bytte stolar och slängde de gamla. Denna nappade jag åt mig innan skräpbilen kom. 
Stolen har en löstagbar sits så det är enkelt att byta tyg.


Grävde bland mina tyg-gömmor och hittade 2 kandidater. Det randiga är ett tyg som jag har klätt om villasoffan med för länge sen och det svagt gröna tyget har jag fyndat nåonstans.
Vilket passar bättre ? Vad tycker ni ?


Stolen skall stå bedvid ett litet bord i samma bruna nyans. Hallens väggar är gråa. 
Funderade först om jag skulle måla stolen men när den skall stå i  par med det bruna bordet, som jag inte vill måla, så får den lämna som den är.

2 kommentarer:

  1. Det gröna tyget verkar lugnare... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det samma själv också så stolsdynan får blir grön :)

      Radera