tisdag 13 januari 2015

Kurs ändring



Kommer ni ihåg att jag skrev att jag tänkt putsa och måla väggen i rummet där jag jobbar med alla lister? (klick)


Det blir det nog inget av. Kollade lite närmare på väggen över helgen och se där var ett stort murket område :( 
Rummet har från början varit kök och diskbänken har funnits just där var det är murket.


Kunde lätt ta bort murket trä på ett ganska så stort område. Stort i den meningen att det var ju tänkt att jag bara skulle putsa väggen och måla den. Visst kan vi lappa hålet, men det kommer liksom inte att se ut så som jag tänkt.


Det som är lite ironiskt i det hela är att dan före jag upptäckte detta hittade jag en snygg bild på nätet, där man hade satt korrugerad plåt på väggen. 
Jag tyckte det såg häftigt ut och att det skulle passa bra som fondvägg  istället för en målad vägg!
Rummet ifråga skall bli sönernas TV-rum och de var OK med att ha plåt på väggen, så jag antar att vi lappar hålet putsar väggen, sätter upp tjärpapp och så smäller vi plåt på hela väggen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar