söndag 19 oktober 2014

Lägesraport efter helgens arbete.



Det som skulle bli en enkel renovering med nytt spännpapper på väggarna, lite fix i taket och slipat golv ändrade över helgen till en stor renovering! Vi beslöt att riva upp golvet och byta ut isoleringen och eventuellt installera golvvärme i stället för värmeradiatorer. 


Nå väggarna är i princip färdiga för spännpappen nu när jag har dragit ut alla nubbar och väggarna är "rena". Mycket nubb blev det, men de skall ju återanvändas när vi spänner pappen på väggarna så de behövs verkligen. Taket skall forfarande bara fixas till lite så det stora arbetet kommer att vara golvet.


I och med beslutet att riva upp golvet skall också klädskrubben rivas. Men tanken är att vi bygger en ny på samma ställe eftersom taklisterna finns färdigt.


Dörrarna och karmarna till skrubben återanvänder vi när vi bygger ny skrubb.


 Spisen kommer också att behöva lite mera arbete än vad det var tänkt. När jag började skrapa högre upp kunde jag konstatera att rappningen hade lossnat från teglen. Det blir att rappa upp ytan igen. Det bli mera arbete för mig men nog skall jag väl hinna med det också ;)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar